دانلود پروژه مهر

پروژه مهر برتر سال٬ دانلود پروژه مهر پرورشی٬ دانلود پروژه مهر سال۹۸٬ دانلود پروژه مهر مدیر٬ دانلود پروژه مهر مدیر و معاون٬ دانلود پروژه مهر ویژه سال 97-98٬ دانلود پروژه مهر۹۷٬ دانلود پروژه مهر۹۸٬ دانلود تقویم پروژه مهر٬ دانلود جدیدترین پروژه مهرسال

دانلود پروژه مهر

پروژه مهر برتر سال٬ دانلود پروژه مهر پرورشی٬ دانلود پروژه مهر سال۹۸٬ دانلود پروژه مهر مدیر٬ دانلود پروژه مهر مدیر و معاون٬ دانلود پروژه مهر ویژه سال 97-98٬ دانلود پروژه مهر۹۷٬ دانلود پروژه مهر۹۸٬ دانلود تقویم پروژه مهر٬ دانلود جدیدترین پروژه مهرسال

دانلود پیک نوروزی کلاس اول ابتدایی سال 1402

دانلود پیک نوروزی کلاس اول ابتدایی سال 1402

پیک نوروزی ۱۴۰۲ دانلود پیک نوروزی کلاس اول ابتدایی سال 1402

دانلود پیک نوروزی کلاس اول ابتدایی سال 1402  نمونه های داستان نویسی و خاطره نویسی 

در رابطه با پیک نوروزی چیزی که قابل ذکر است این است که امروزه ، برخلاف گذشته ، کلاسهای درس تا حدود زیادی اعتبار خود را به عنوان تنها منبعی که در آن دانش آموزان قادرند دانش و آگاهیهای لازم را کسب نمایند ، از دست داده است . پیشرفت در کل زمینه های فن آوری آموزشی موجب گردیده که همه روزه اطلاعات جدید و فراوانی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد . میزان و ماهیت چنین اطلاعات با آنچه که معلمان و کتابهای درسی و در پیک نوروزی به روش سنتی عرضه می کنند قابل قیاس نیست . در این مقاله در سایت درمان دیابت قصد داریم نمونه های کاملی را  بر اساس بخشنامه های آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما تماس بگیرید.
گرچه هنوز یکی از وظایف مهم مدرسه آن است که به دانش آموز اطلاعات و معلومات منظم و مرتبطی ارائه دهد اما بسیار حائز اهمیت است که دانش آموزان در طول دوران تحصیل مهارتهای ذهنی فراوانی چون ۱٫ توصیف کردن ۲٫ طبقه بندی کردن ۳٫ پیش بینی کردن ۴٫ تفسیر کردن ۵٫ تحلیل ۶٫ ترکیب کردن را کسب کنند تا بتوانند ضمن نقد و بررسی اطلاعات گوناگون به نحو مطلوبی از آنها استفاده نمایند . و این امر جز بوسیله پیک نوروزی به روش نوین امکان پذیر نیست.

پیک نوروزی بر چه اساسی انتخاب میشود؟

حال باید پرسید : مهمترین عاملی که پیک نوروزی براساس آن انتخاب می شود چیست ؟ و چرا اهمیت آن بیشتر از سایر عوامل است ؟

به اعتقاد صاحبنظران ، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش  امروزی ، ایجاد محیطی است که در آن دانش آموزان نگرش خاصی از مدرسه ، حرفه و آینده خود و به طور کلی از جامعه به دست آورند . بدون شک ، نگرشی که دانش آموزان در مدرسه کسب می کنند در جهت رشد عاطفی ، روانی و اجتماعی ایشان بسیار مؤثر می باشد . از این رو ، معلمان می توانند با به کار گیری پیک نوروزی مناسب ، مهارتها و نگرشهایی مانند مسئولیت پذیری ، استقلال عمل و خود آموزی را در دانش آموزان پرورش دهند .(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

هیچ سناریویی برای تدریس مطلق نیست

باید خاطرنشان شود که هیچ پیک نوروزیی را نمی توان به عنوان بهترین پیک نوروزی در تمام موارد برگزید. لذا آشنایی معلمان با پیک نوروزی  گوناگون ضروری به نظر می رسد تا آنان بتوانند با توجه به مقاصد آموزشی تعیین شده ، الگوی مناسبی را به کار بندند. و در واقع هیچ پیک نوروزیی مطلق نیست

کدام بهتر است : آموختن نحوه یاد گیری یا آموزش درسی سنتی؟

حال باید پرسید چرا معتقدان به کاربرد پیک نوروزی آموختن نحوه یادگیری را مؤثرتر از آموزش مطالب درسی می دانند ؟

بروس جویس و مارشا ویل مولفان کتاب پیک نوروزی باتوجه به تجارب علمی معلمان ، در حدود ۲۰ پیک نوروزی را به مربیان و معلمان معرفی کرده اند که در این کتاب صرفأ به معرفی الگوهای : ۱٫ پیش سازمان دهنده ۲٫ فردمداری و ۳٫ مشکل گشایی اقدام می گردد تا معلمان سخت کوش و پر تلاش با در نظر داشتن هدفهای آموزش و پرورش ، توانایی و زمینه فکری و اطلاعات پایه ای دانش آموزان و شرایط و امکانات محیط آموزشی ، الگوی مورد نیاز تدریس خود را انتخاب کرده و در چارچوب آن الگو ، فعالیتهای آموزشی را پیش بینی و سپس اجرا نمایند .

دانلود پیک بهارانه پایه اول

اطلاعات بیشتر در مورد پیک نوروزی

در مورد پیک نوروزی باید بدانید که این موضوع در نظام آموزشی کشور اهمیت بالایی دارد. این موضوع که گفته شد در نظام آموزشی کشور به این معنی نیست که در دیگر کشور ها از اهمیت پایینی برخوردار است. در اصل این طرح پیک نوروزی از کشور های خارجی توسعه یافته به ایران راه یافته است.

پیک نوروزی از جمله فعالیت هایی بود که اغلب در کشور های اروپایی به اجرا در می آمد. این فعالیت به شدت برای نظام آموزشی کشور ها مزید فایده بود و پس از آن نیز کشور هایی که به دنبال توسعه و افزایش سطح آموزشی خود بودند، به دنبال آن بر آمدند تا بتوانند از پتانسیل بالای این سناریو استفاده کنند.

در کشور های مختلفی چون کره جنوبی، پیک نوروزی با روش اروپایی به اجرا درآمد. یعنی اینکه آنها در ابتدا نیروی هایی را برای یادگیری و آموزش پیک نوروزی به کشور های اروپایی اعزام کردند و این نیرو ها نیز پس از بازگشت توانستند آموزه های اروپایی خود را در کشور و نظام تحصیلی خود به اجرا بگذارند.

اجرا در ایران

پیک نوروزی در ایران به چه صورت اجرا شد؟ همین موضوع در کشور های دیگری چون ایران نیز البته با کمی تفاوت به اجرا درآمد. در کشور های اسلامی و مخصوصا ایران، پیک نوروزی کمی متفاوت تر ا اروپا به اجرا در آمد. البته تماما سعی شد تا در کیفیت آن تغییری ایجاد نشود و اصل طرح به جا بماند تا بتواند سود و فواید خود را به جای بگذارد.

طرح پیک نوروزی در ایران توانسته تا به اندازه نسبتا مناسبی به اهداف خود برسد و دانش آموزان ایران را به سمتی که میخواهد هدایت کند. اما در مورد اهداف این سناریو چه میدانید؟ دقیقا چه هدفی از راه اندازی آن وجود دارد؟ در ادامه در مورد اهداف پیک نوروزی توضیحاتی را ارائه میکنیم.

دانلود پیک نوروزی اول دبستان

اهداف پیک نوروزی در ایران

به عنوان یک هدف مهم و جهانی در ابتدا باید بگوییم که هدف پیک نوروزی این است که دانش آموزان بتوانند با استفاده از آن، طفیت تفکر و اندیشه خود را افزایش دهند. به این صورت که دانش آموزان زمانی که در راستای پیک نوروزی قرار بگیرند با تعالیم آن از سمت معلم، با افزایش توان فکری روبرو شده و میتوانند بیش از پیش به خود در راستای رسیدن به اهداف والا و در نهایت فعالیت های واقعی خود کمک کنند.

تفکر صریح و به دور از جهت گیری یکی از مواردی است که هر دانش آموز از دبستان تا دانشگاه به آن نیاز دارد. متاسفانه جهت گیری های سیاسی در ایران باعث شده تا دانش آموزان کمی در این موضوع ضعیف عمل کنند و همواره چیزی را قبول داشته باشند که به آنها القاء شده. اما پیک نوروزی به دانش آموزان کمک میکند تا بتوانند به خودی خود و به تنهایی در مورد فعالیت های خود فکر کنند.(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

هدف دیگر این سناریو پیک نوروزی، بحث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان است.

افزایش اعتماد به نفس در پیک نوروزی

پیک نوروزی در اعتماد به نفس دانش آموزان تأثیر مثبت دارد. این موضوع را به خوبی میدانیم که دانش آموزان ایرانی در بحث اعتماد به نفس و البته عزت نفس به شدت مشکل دارند و نمیتوانند به خوبی خود را در جوامع نمایان کنند. الگو های قدیمی و سنتی رفتار با کودکان در منزل و با دانش آموزان در مدرسه باعث شده تا آنها همواره از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشند.

پیک نوروزی باعث میشود تا دانش آموزان در مدرسه با افزایش اعتماد به نفس روبرو شده و بتوانند از آن در جهت افزایش عملکرد؛

  • درسی
  • تحصیلی
  • رفتاری
  • و عملی

خود استفاده کنند. به این صورت میتوان گفت که این فعالیت (معماری نوین تدریس) تا حد زیادی به دانش آموزان کمک میکند و اینکه اجرای آن بر عهده معلم است تأثیر مستقیمی بر روی فعالیت های دانش آموزان دارد. افزایش اعتماد به نفس یک دانش آموز باعث میشود تا وی بتواند رشد اجتماعی خود را تقویت کند و به خوبی آن را در فعالیت ها به نمایش بگذارد.

تا زمانی که هر فرد نتواند اعتماد به نفس خود را افزایش دهد مطمئنا نمیتوان از او انتظار داشت تا فعالیت های بزرگ و واقعی را به انجام برساند.(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

انقلاب های تحصیلی در سطح جهان

اگر کمی در مورد روش های آموزشی در سطح جهان مطالعه داشته باشید، میدانید که از ۴۰ سال گذشته تا کنون، در کشور های توسعه یافته، آموزش دچار ۵ انقلاب شده است و بار ها روند آموزشی دانش آموزان از مقاطع ابتدایی تا متوسط و دانشگاه دستخوش تغییرات قرار گفته است. اما سهم ایران از این انقلاب ها چه بوده است؟

شاید جالب باشد بدانید که ایران در هیچ کدام از این انقلاب های تحصیلی نقشی نداشته است و حتی به هیچ عنوان نتوانسته است آنها را در کشور خود به اجرا بگذارد این یعنی اینکه در ایران ما هنوز در انقلاب تحصیلی اول به سر میبریم و بسیار از آموزه ها و روش های تحصیلی معروف و مورد استفاده در دنیای عقبیم. حال پیک نوروزی میتواند کمکی به این موضوع کند؟

دانلود پیک نوروزی اول ابتدایی

پیک نوروزی و انقلاب های تحصیلی

دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲:یکی از مهم ترین موضوعاتی که در پیک نوروزی به آن اهمیت داده میشود، بحث دور شدن از حفظیات در نظام آموزشی است. تمرکز بر حفظیات از بزرگترین مشکلات نظام آموزشی ایران است که باعث ایجاد ایرادات فراوانی میشود. اگر کمی به زمان مدرسه و آموزش های خود فکر کنید به خوبی متوجه این ایرادات میشوید.(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

کدام از یک موضوعات ریاضی در متوسطه اول و متوسطه دوم خود را به یاد دارید؟ اصلا کدام یک توانست برای فعالیت هایی که به دور از محیط درس انجام میدهید مزید فایده باشد و نیاز های شما را برطرف کند؟ به معنای واقعی میتوان گفت که اغلب آنها به درد ما نخوردند و به دلیل حفظی بودن پس از مدت کوتاهی از یاد ما نیز رفتند.

پیک نوروزی با تمرکز بر روی این موضوع و مشکل به خوبی در جهت حل آن، با طرح درس قدم برمیدارد و میتواند مشکلات ناشی از آن را حل کند. محوریت پیک نوروزی به جای معلم، دانش آموز است که این یکی از موضوعات اجرا شده در انقلاب های تحصیلی است.(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

پیک نوروزی و نقش آن در پیشرفت دانش آموزان

یکی از راه های افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر نظامی، بحث افزایش توجه آنان است. موضوعی که پیک نوروزی به خوبی به آن توجه میکند. هرچه بر موضوع توجه دانش آموزان تمرکز بیشتری صورت گیرد و بتوان به آن جهت دهی مناسب را تحمیل کرد، میتوان انتظار بیشتری را از آن داشت.

استفاده از پیک نوروزی توسط معلمان باعث افزایش این توجه و تمرکز دانش آموزان میشود که این امر در افزایش بازدهی تحصیلی آنان تأثیر مثبت دارد. اگر معلمان بتوانند به خوبی از پیک نوروزی استفاده کنند و آن را در آموزش های خود به اجرا درآورند مطمئنا بازخورد دریافتی بسیار خوبی را خواهند داشت که باعث میشود این فعالیت را به دیگر معلمان نیز توصیه کنند.(دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲)

نحوه نوشتن پیک نوروزی

چطور یک پیک نوروزی را بنویسیم؟ برای نوشتن یک پیک نوروزی باید در ابتدا مشخصات و ویژگی های آن را ثبت کنید. به این صورت که تمامی مشخصات از جمله:

  • نام درس مورد نظر
  • پایه تحصیلی آموزشی
  • زمان
  • نام مدرسه
  • تعداد شاگردان
  • و…

ثبت میشود. پس از آن برای ادامه نوشتن یک پیک نوروزی، باید اهداف آن را به خوبی بیان کنید و بگویید که هدف شما از نوشتن این سناریو چیست و در آخر قرار است که به چه چیزی برسید؟ پس از آن نیز به اهداف رفتاری در پیک نوروزی اشاره ای داشته باشید.

چگونه و بر اساس چه الگویی قرار است تدریس کنید؟ روش های تدریس در پیک نوروزی شما چیست؟ تمامی این ها را به خوبی بنویسید و ثبت کنید. فضای کلاس خود را شرح داده و به خوبی توضیح دهید. وسایل مورد استفاده شما در پیک نوروزی چیست و همینطور بگویید که در انجام این فعالیت از دانش آموزان خود چه انتظاری دارید؟

تمامی مشخصات برای اجرا و نوشتن پیک نوروزی را بیان کنید و در انتها نیز به نتیجه گیری کل فعالیت بپردازید. به این صورت پیک نوروزی شما نوشته شد و توانستید یک فایل کامل را ثبت کنید.

پیک نوروزی چیست

پیک نوروزی درواقع یکی از رویکردهای بسیار مهمی است که در این سالها توجه بسیاری از معلمان و دانشجویان را برانگیخته است. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان در رابطه اجحاف دارند.آنهابا این مقوله کارورزی سه خود را ثبت می کنند.در چرخة بهبود وضعیت کارآموزی که بر چشم انداز، مشاهده و اصلاح طراحی آموزشی متمرکز است درگیر می نمایند. در نظام آموزش و پرورش معلمان و دانشجو معلمان به تدریس می پردازند.

یکی از روش های موفق که در پیشرفت تحصیلی تاثیر زیادی دارد یادگیری به شیوه همیاری یا کار گروهی است. معلم باید فعالیت های یادگیری از طریق همیاری را به گونه ای سازمان دهد که دانش آموزان احساس حقیقی وابسته بودن به یکدیگر را داشته باشند و بدانند که هیچ یک از اعضای گروه نمی توانند موفق باشند مگر اینکه تمام اعضا موفق شوند( رشد آموزش راهنمایی تحصیلی شماره ۲ آذر ۱۳۸۹ دوره شانزدهم ص۸). در سال‌های اخیر، نظام آموزش و پرورش کشور ما با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده است. حل این مشکلات و برطرف کردن کاستی‌های آن یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است.

پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲

تعریف پیک نوروزی

در رابطه با تعریف پیک نوروزی نظر این است که پیک نوروزی یکی از موثرترین فرایندهای اثربخشی فعالیت دانشجویان است. و برای یاری رساندن به خود و دانش آموزان برای کارورزی و غلبه بر ترس از تغییرمی باشد. همچنین ترویج خلاقیت و تفکر انتقادی را به ارمغان دارد. وآزمایش درآوردن طراحی آموزشی و الگوهای برتر تدریس است. ازاین رو، می توان گفت که پیک نوروزی در افزایش سطح دانش معلمان و یادگیری دانش آموزان نقشی بی بدیل دارد.

فرصتهای یادگیری و نگرش به کاربرد کارورزی سه و استفاده از الگوهای برتر تدریس در معلمان کنش پژوه بیشتر از معلمان عادی است.(دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲)

نمونه پیک نوروزی فردی

آیا در پی آنید که پیک نوروزی یعنی چه ؟.باید گفت که پیک نوروزی، به اجرا درآوردن آموخته های طراحی آموزشی در کارورزی سه و اجرای آن در مدرسه و کلاس درس است. این مدل پژوهش دانشجو معلمان تلاش می کند که آنان را در فرایند طرح سؤال بیاورد.همچنین برنامه ریزی، عمل، مشاهدة فعال، بازخورد و بازاندیشی و یادگیری گرد هم آورد . به تبادل نظر، تجربه، و یادگیری از یکدیگر ترغیب سازد. این گونه موارد در کل کارورزی سه نامیده می شود.

رشد روزافزون جمعیت دانش‌آموزی و افزایش تقاضا برای آموزش، مستلزم فراهم آوردن محیط آموزشی مناسب همراه مشارکت تمام اعضای مدرسه در امور جاری آن است. اداره امور مدرسه باید مبتنی بر تصمیم‌گیری مشترک، استقلال نسبی، انعطاف‌پذیری، روش‌های غیرمتمرکز و مشارکت‌جویانه باشد تا فضای مدرسه را پویا، پرنشاط و فعال نماید و توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مدیران و معلمان و دانش‌آموزان را شکوفا و متجلی سازد، از طرف دیگر سیاست‌های راهبردی آموزش و پرورش بر تمرکززدایی، مدرسه‌محوری و توسعه مشارکت همه‌جانبه متمرکز است که با تفویض اختیارات و مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه، زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت همگانی فراهم می‌شود.

پیک نوروزی به عنوان یک روش جدید

پیک نوروزی یکی از روش های جدید برای توسعة فکری دانشجویان است. و به بهبود فرایند تدریس در کلاس های درس می پردازد. این برنامه در کشور ما، برای اولین بار در آموزش و پرورش اجرا شد . موارد و فاکتورهای موثر از اجرای برنامة پیک نوروزی شامل ایجاد فرصت های یادگیری، آگاهی از نظریه‏های آموزشی است. همچنین استفاده از وسایل آموزشی و کمک درسی، افزایش دانش و مهارت‏های معلمی، ترغیب دانش‏آموزان به کار گروهی در کلاس بوده است.(دانلود پیک بهارانه اول ابتدایی)

بهترین نمونه های پیک نوروزی

حال اجرای یک نمونه پیک نوروزی می تواند مجدداً این سنّت مورد غفلت قرار گرفته در کار معلمی را احیا کند.تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان به عنوان یکی از مهارت های ضروری در حرفه ی معلمی است و عدم آشنایی با این مقوله موجب قضاوت و داوری نادرست از آموخته های فراگیران می شود .در تربیت معلم و رشته های دبیری درسی تحت عنوان «تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی » تدریس می شود.در این درس معلمان با شیوه طراحی سؤال های امتحانی ،اجرای امتحان و تحلیل امتحانات اجرا شده آشنا می شوند اما این آموخته ها نیز مثل الگوی تدریس پس از مدتی به فراموشی سپرده می شوند که اجرای پیک نوروزی می تواند مجدداً موجب باز یادآوری مباحث تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی و یا مراجعه مجدد معلمان به کتاب های مربوطه شود و زمینه لازم را برای افزایش مهارت های ضروری معلمی در آنان فراهم آورد

دانلود پیک نوروزی ۱۴۰۲ اول دبستان

نمونه پیک نوروزی دانشجو معلمان

قبل از ارائه نمونه پیک نوروزی دانشجو معلمان باید گفت که لازمه یک تدریس موفق،داشتن الگوی نوین تدریس از قبل پیش بینی شده است که در آن معلم از قبل در مورد هدف کلی ،جزئی و رفتاری درس آن هم در حیطه ها و سطوح مختلف آموزشی و تربیتی اندیشیده و همچنین شیوه تدریس و رسانه های آموزشی مناسب را انتخاب کرده باشد.همچنین در مورد فعالیت خود و فراگیران هنگام تدریس و نحوه ارزشیابی تشخیصی،تکوینی و پایانی و ارائه و تکالیف خلاق به آنان از قبل چاره ای اندیشیده باشد.

مراحل پیک نوروزی

الگوی نوین تدریس همان حکم سناریو را برای کارگردان دارد و به اعتراف همه کارگردانان هر قدر ،سناریو ،قوی تر و پخته تر باشد،مستندات جذاب تر و مؤثرتری می توان ساخت،بنابراین لازمه یک اجرا و تدریس موفق داشتن الگوی نوین تدریس قوی می باشد.

اما در حال حاضرمتأسفانه این مهم مورد غفلت معلمان قرار گرفته و اکثر معلمان بدون الگوی نوین تدریس وارد صحنه ی اجرا و تدریس می شوند و راحت ترین راه آزمون این ادعا و فرضیه آن است که یک پژوهشگر در یک روز خاص به چند مدرسه مراجعه کند و درصد معلمانی که با الگوی نوین تدریس وارد مدرسه می شوند را در یک تحقیق میدانی مورد مطالعه قرار دهد.

بهترین نمونه های الگوهای نوین تدریس را می توان در قالب پیک نوروزی و کاروزی سه جستجو نمود که به بهترین شکل ممکن برای شما عزیزان نمونه های کاملی را در سایت نهاده ایم.(دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲)

چطور می توانیم پیک نوروزی های خارق العاده بنویسیم ؟

پل زدن بر شکاف بین اهداف و اعمال، درگیری فرآیند مشارکت است. این درگیری نه فقط تنگنایی مدیریتی، که تنگنایی انسانی است و مشارکت پاسخی منطقی به شرایط و درگیری‌های امروزی است. مفهوم مشارکت به معنی دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کاری است و ابعاد آن می‌تواند اجتماعی، فکری، اقتصادی و حتی سیاسی باشد( عصاره، ۱۳۷۶). مشارکت عبارت است از ایجاد نوعی همبستگی، تعلق و تلاش جمعی میان افراد جامعه به منظور نیل به نظام عادلانه اجتماعی( سپهری، ۱۳۷۳). مشارکت درگیری ذهنی و عاطفی اشخاص در موقعیت‌های گروهی است که آنان را بر می‌انگیزد برای دستیابی به اهداف گروهی، همدیگر را یاری دهند و در مسئولیت کار شریک شوند.

بر اساس تعریف فوق درگیر شدن، یاری دادن و مسئولیت‌پذیری سه ویژگی مهم مشارکت می‌باشد( صالحی ریحانی، ۱۳۸۰).تجربه نشان داده است که فعالیت های پرورشی بیشتر جنبه گروهی داشته و نیاز به مشارکت همه دانش آموزان دارد به عنوان مثال تهیه نشریه دیواری، برگزاری مراسم آغازین و اجرای سرود و نمایش و بسیاری دیگر از فعالیت های تربیتی دیگر همه نیاز به همکاری و مشارکت دانش آموزان با یکدیگر دارد تا با همکاری یکدیگر فعالیت های تربیتی به نحو احسن انجام پذیرد؛ مدرسه ای موفق است که اولیاء مدرسه و دانش آموزان با یکدیگر مشارکت و همکاری  داشته باشند.       

 ضرورت کار جمعی را می توان از جوانب گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار داد؛ زیرا انجام برخی کارها به صورت فردی امکان پذیر نیست، و لازم است تا به صورت گروهی صورت بگیرد، مثل بلند کردن یک وزنه سنگین که به نیروی افراد زیادی نیاز دارد.گاهی نیز هر چند امکان انجام کار به صورت فردی وجود دارد، اما مستلزم تحمل هزینه فراوان و فشار زیاد است، که از لحاظ کیفیت اجرا نیز قابل مقایسه با صورت جمعیِ آن نیست.(دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲)

دانلود پیک نوروزی اول دبستان ۱۴۰۲


پیک نوروزی کلاس دوم رایگان,دانلود رایگان پیک نوروزی دوم ابتدایی1402,پیک نوروزی دوم دبستان رایگان,پیک نوروزی دوم دبستان,پیک نوروزی دوم دبستان 1402,پیک نوروزی دوم دبستان 1403,پیک نوروزی دوم دبستان pdf,پیک نوروزی دوم دبستان رایگان,پیک نوروزی دوم دبستان 1403-1402,پیک نوروز دوم دبستان,پیک نوروز دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.